Egy guruló Swarovski ékszer a Citroen új modellje
2014-09-08
A Divine DS tanulmányautó valószínűleg soha nem fog sorozatgyártásba kerülni, a vele bemutatkozó új formavilág azonban a jövőbeni DS modelleken fog bemutatkozni.
Az eltelt évek távlatából visszatekintve egyértelműen jó döntés volt a Citroen részéről, hogy elindította a prémiumként pozícionált DS modellcsaládot, hiszen azon túl, hogy Európában is népszerű, főként a DS3, leginkább Kínában tudnak nagyot szakítani vele, ahol külön márkaként van jelen a piacon.
A franciák a megkezdett úton továbbhaladva most virtuálisan leleplezték az októberi Párizsi Autószalonra szánt Divine DS tanulmányautót, amiből ugyan nem tervezik a sorozatgyártást, de a rajta bemutatkozó formavilág és stílusjegyek az összes jövőbeni DS-modellen visszaköszönnek majd.
A franciák a megkezdett úton továbbhaladva most virtuálisan leleplezték az októberi Párizsi Autószalonra szánt Divine DS tanulmányautót, amiből ugyan nem tervezik a sorozatgyártást, de a rajta bemutatkozó formavilág és stílusjegyek az összes jövőbeni DS-modellen visszaköszönnek majd.

Érdemes tehát alaposan szemügyre venni a Swarovski ékszerek által inspirált négyajtós kompakt modellt, amely 4,2 méteres hosszával, 2 méteres szélességével és 1,35-ös magasságával igazi lopakodó, főleg az egyedileg tervezett és igen bonyolult mintázatú 20 colos felnigarnitúrával. A fényszórók formája és mintázata is figyelemreméltó, elöl lézer diódás irányjelzőket, hátul pedig LED-eket használtak . A csiszolt üvegékszerekre hajazó stílus főként hátulnézetből szembetűnő, ahonnan rögtön feltűnik a szögletes tető és a hajlított hátsó szélvédő.
Tanulmányautóhoz hűen az utastér még extrémebb, mint az autó külseje, így aki beül egy üvegékszerben érezheti magát, hiszen hullámzó vonalakkal, szögletes kormánnyal és kristálymotívumokkal találkozik. Ez a stílusvilág kicsit mintha már a kínai vásárlók igényei szerint készült volna, remélhetőleg a jövőben hatféle típusra bővülő európai modellpalettát egy hangyányit visszafogottabb utastérrel dobják majd piacra. A futurisztikus stílusorgia után kicsit meglepő, hogy a Divine DS orrába a teljesen átlagos1.6 THP benzines blokk került, igaz Euro 6-os kivitelben, 270 lóerővel valamint 330 Nm csúcsnyomatékkal.




Forrás: