Kis türelmet,
feldolgozás folyamatban ...

Elképesztő luxus: ezek a világ legdrágább autós extrái

2015-12-23

A luxusautókat gyártó cégek igyekeznek mindent megtenni, hogy a vásárlóik a lehető legnagyobb kényelemben – és persze fényűző körülmények között – érezzék magukat, amikor beszállnak a járműbe. Ezek az autók persze egyébként sem olcsók, a kiegészítőkkel azonban sokszor túlzásokba esnek: olyasmivel szerelik fel az utasteret, ami már-már önmagában közelít az autó árához. A Car And Driver listája nyomán most összeszedtünk tizet a világ legdrágábbjai közül.

 

Breitling óra

A Bentley idén szeptemberben jött ki az arisztokrata szabadidőautójával, a Bentayga-val, ami már önmagában sem olcsó – az autóért átszámítva 68 millió forintnyi fontot kérnek a britek. Ezt sikerült megfejelni egy nem mindennapi extrával. A svájci Breitling kifejezetten a Bentley számára tervezett és készített el egy órát a konzol közepére, ami önmagában is 64 millió forintba kerül, vagyis ez az egyetlen extra megduplázza az autó árát.

 

 

Orrdísz aranyból

A Rolls-Royce semmivel össze nem téveszthető orrdísze, Emily, vagy más néven a Spirit of Ecstasy szobrocska. A brit autógyár méltán büszke az emblémájára, nem véletlenül, így volt olyan alkalom, hogy 24 karátos aranyból készítette el. A 10 ezer dolláros Emily így közel 3 millió forinttal dobta meg az autó árát.

 

 

Csillagos égbolt

Maradva a Rolls-Royce-nál, a cég lélegzetelállító belső teret varázsolt egy Phantomnak. Hogy a vevő igényét kielégítsék, 1340 apró lyukat fúrtak a bőr tetőbe, hogy az üvegszálas kábeleket végigvezetve apró LED-lámpákat szereljenek bele. Mindezzel a csillagos égboltot hozták el a vásárlónak – nem kevesebb, mint 12 295 dollárért, vagyis nagyjából 3,5 millió forintért.

 

 

Extra garancia

A garanciás termékeknél ma már bevett szokás, hogy az egy-két éves alap garancia mellé plusz éveket vásárolhatunk a gyártótól. Nincs ez másként a Lamborghininél sem, legfeljebb az összeg nagyobb a megszokottnál. Az egyébként 400 ezer dollárba (kb. 116 millió forint) kerülő autóhoz 3 év garanciát vállalnak, mellé pedig plusz egy évet 11 600, plusz kettőt pedig 22 200 dollárért (kb. 3,3 - 6,6 millió forint) vásárolhatunk. Persze aki Aventadort vesz, annak ez jóformán aprópénz, de azért érdekes belegondolni, hogy ennyiért már egy egészen jó új autót is vehetnénk. Másérszről viszont mostanában előszeretettel gyulladnak ki az Aventadorok, így talán nem árt egy kis pluszt költeni rá.

 

 

Aston Martin Carbon Edition

Ma már nincs olyan szuperautó, ami ne szénszálas anyagból készülne. Erősebb az acélnál, könnyebb az alumíniumnál - és drágább nagyjából mindennél. Ezzel csak az a gond, hogy ezt az extrát alapjáraton nem lehet látni, és ha láthatatlan, villantani sem lehet vele. Az Aston Martin ezért gondolt egyet, és egy speciális optikai tuningcsomagot kínál a DB9-hez: a külső megjelenítést 9090, míg a beltérit 5380 dolláros felárért szerelik be, vagyis ha kívül-belül szeretné látni a különleges anyagot a vásárló, az plusz 4,1 millió forintjába fáj. Persze ha spórolni szeretne, megveheti a kifejezetten ezért készült Aston Martin DB9 Carbon Editiont, ami már alapból tartalmazza az optikai tuningot, és “csak” 10 ezer dollárral (kb. 2,9 millió forint) kerül többe az egyébként 191 ezer dolláros (kb. 55,3 millió forint) alap változatnál.

 

 

Távirányítós óra

Úgy tűnik, a brit márkák valamiért vonzódnak a különleges órákhoz. Ezen a ponton ér össze ugyanis a Bentley és az Aston Martin, ugyanis utóbbihoz is tartozik egy meglehetősen drága kiegészítő. A cég jóval a korát megelőzve, már 2006-ban piacra dobott egy, a mai okosórákhoz hasonló készüléket, ami képes kommunikálni az autóval – egy DB9 vagy egy Rapide modellel. Mindez azt jelenti, hogy képes bezárni az autók ajtaját. Igaz, a mai digitális okosórákhoz képest ez egy sokkal esztétikusabb mechanikus készülék, valószínűleg ezért is kerül 29 500 dollárba, vagyis nagyjából 8,5 millió forintba.

 

 

Ülés a csomagtartóban

A Tesla S modelljében jelent meg az újítás. Az utasteret egy speciális módon lehet megnövelni, a csomagtartóba ugyanis plusz egy üléssor szerelhető – nagyjából 3000 dolláros, vagyis körülbelül 870 ezer forintos felárért. Más kérdés, hogy emiatt könnyen emberrablónak nézhetik a sofőrt.

 

 

Szénszál mindenütt

A Pagani Huayra 1,44 millió dolláros (kb. 417,6 millió forint) ára meglehetősen borsos, így nem meglepő, hogy a hozzá tartozó plusz kiegészítő is irgalmatlanul drága. Az autó karosszériája ugyan szénszálas anyagból készül, de ha valaki azt szeretné, hogy a kocsi teljes egészében ilyen anyagból álljon, további 152 ezer dollárt (kb. 44 millió forintot) kell érte fizetni. Ennyiből már majdnem megvan a Bentley órája.

 

 

Felni gyémántokkal

Az autó egyik legkönnyebben ellopható része mindig a kerék, éppen ezért nehéz megérteni, milyen ötlettől vezérelve akarna valaki olyan felniket, amire csak akkor nem csapnak le a tolvajok, és épp mozgásban van az autó. De lehet, hogy még akkor is vállalnák a kockázatot. Az amerikai Asanti Wheels viszont megadja a lehetőséget, hogy valaki ilyesmit szereljen járművére. Néhány éve készítette el a világ egyik legdrágább felnijét. A jelző nem véletlen, az eszközt ugyanis gyémántokkal díszítették, így egyetlen darab 250 ezer dollárba kerül. A szett ára így kereken 1 millió dollár, vagyis 290 millió forint. Abból azért már egy-két jobbfajta luxusautót is lehetne venni.

 

 

Illatosító

Talán nem túlzás azt állítani, hogy ár-érték arányban a Maybach 57 Zeppelin kínálja a legdrágább extrát. A gyártó egy külön autóillatosítót is készített a kocsihoz, amibe bármilyen parfümöt betölthetünk, majd a megfelelő beállítás után a meghatározott időközönként pöffent belőle egy kicsit a levegőbe. Mindezért 3950 euró felárat, vagyis mostani árfolyamon körülbelül 1,2 millió forintot kérnek.

 
 
 
 
 
Forrás:
www.hvg.hu