Kis türelmet,
feldolgozás folyamatban ...

Elmosódhat a határvonal a fizikai és a virtuális játékok között

2013-10-17

A Disney Research egyszerű, de ötletes módot talált arra, hogy a kézzel fogható, fizikai, és a virtuális játékok közötti határvonalat elmossa: a vállalat egy papírgenerátornak nevezett megoldást készített, amely érintésre, dörzsölésre és egyéb interakció hatására elektromos áramot termel.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A rendszer kétféle kivitelben érkezhet: az egyiknél két vezetőréteg közé teflonlapot helyeznek, a másiknál a vezetőrétege(ke)t teflonlappal kell dörzsölni - az eredmény mindkét esetben ugyanaz, elektromos áram jön létre. Az első esetben a vezetőrétegekből és teflonlapból álló szendvics nyomkodásával, a második esetben pedig a vezetőréteg teflonlappal való dörzsölésével "termelhető" elektromos áram.
 
Ezt az elektromos áramot LED-ek táplálására éppúgy fel lehet használni, mint egy hangszóró megszólaltatására, vagy egy e-papír alapú kijelző működtetésére. Megfelelő kiegészítők alkalmazásával akár PC-s alkalmazás is irányítható, ami újszerű felhasználói élményt kínál a gyermekek számára. A lehetőségekről az alábbi videó ad bővebb tájékoztatást:
 
 
A Disney Research megoldása költséghatékonynak és egyszerűen alkalmazhatónak tűnik, így elvben nincs sok akadálya, hogy szélesebb körben is elterjedjen a nem is oly távoli jövőben. A siker azon múlik, hogy a piac pozitívan fogadja-e az újítást, illetve attól is, hogy a különböző cégek tudnak-e köré ütőképes interaktív játékokat építeni.
 
Forrás:
http://www.ipon.hu/