Elsötétült a Piccadilly híres fényreklámja
2017-01-18A brit főváros központi terét 109 éve bevilágító többemeletnyi reklámfelület tulajdonosa, a Land Securities nevű vállalat elkezdte a jelenleg hat nagy táblából álló fényberendezés leszerelését, és az egyetlen felületet alkotó, ultra-nagyfelbontásúnak ígért szupermodern új fénytábla a tervek szerint őszre kerül a helyére.
Ilyen hosszú ideig a II. világháború óta nem sötétült el a Piccadilly Circus különböző formákban 1908 óta létező fő turistalátványossága. A fényreklámokat a háborús veszély miatt elrendelt általános elsötétítésnek megfelelően 1939-ben kikapcsolták, és csak tíz év elteltével, 1949-ben kapcsolták vissza, tekintettel a háború után még évekig elhúzódó súlyos gazdasági megszorításokra.
Azóta csak az 1965-ben elhunyt Sir Winston Churchill néhai miniszterelnök temetésének napján, illetve az 1997-ben Párizsban autóbaleset áldozatául esett Diana hercegnő végső búcsúztatásának idejére aludtak ki néhány órára a Piccadilly reklámfényei. Tavaly novemberben áramszünet oltotta ki a Soho vigalmi negyedének határát is jelző fényeket, de a technikai hibát akkor néhány óra alatt elhárították.
A világhíres reklámfelület legrégebbi bérlője a Coca-Cola, amely 63 éve hirdeti folyamatosan termékeit a Piccadillyn. A cég nagy-britanniai részlege közölte, hogy az új reklámtáblán is állandó helyet bérel majd magának.
Szakértők a Piccadilly Circust a világ egyik legjobb közterületi reklámhelyének tartják, tekintettel arra, hogy az éjjel-nappal zsúfolt téren becslések szerint évente 100 millióan fordulnak meg.
Az új fénytábla a reklámok mellett alkalmas lesz kiemelkedő fontosságú események élő videoközvetítésére is, emellett időjárási adatok és sporteredmények is megjeleníthetők lesznek rajta.