Focipálya méretű LED-kijelző ragyogja be a Times Square-t
2014-11-19
A világ egyik legnagyobb és legexkluzívabb hirdetési felületét bérelte ki a Google. A tábla a Times Square közepén, nyolc emeletes magasságból villog le a napi több százezer elhaladóra.
A digitális hirdetőtábla 24 millió LED pixelből áll, és majdnem akkora, mint egy focipálya. November 24-ig a Universal Everything nevű művészeti stúdió digitális kiállítása látható rajta, de onnantól a techóriás veszi majd át fölötte a hatalmat, 2015 elejéig biztosan.
A téren napi 300 ezer járókelő halad át, de elsősorban turistalátványosság, amiben nagy szerepe van az ikonikus hirdetőtábláknak. Az biztos, hogy a világ egyik legdrágább hirdetési felülete, szakértők szerint négy hétre 2,5 millió dollár (több mint 600 millió forint) körül lehet a piaci árfolyama. A pontos ár nem ismert, de mivel a Google rögtön és hosszú távra lecsapott az új felületre, valószínűleg előnyösebb üzletet sikerült kötniük.
"Az emberek a a Grand Canyonba mennek megnézni a világ leglenyűgözőbb természetes kanyonját, de ide jönnek, ha a legcsodálatosabb digitális kanyont akarják látni." – mondta Tim Tompkins, a Times Square Alliance elnöke. Az új kijelző a Marriott Marquis hotel falára került. A Vornado Realty Trust nevű cég építette, és további új felületeket is terveznek a térre.
A hirdetőtábla az egyik legrégebbi hirdetési forma, de az újabb technológiáknak köszönhetően megint egyre népszerűbek az utóbbi időben, mivel a marketingesek igyekeznek közösségi és interaktív lehetőségeket beléjü építeni.
A világ legnagyobb digitális kijelzője egyébként a a szaúd-arábiai King Khaled Nemzetközi Reptér mellett található, ez 250 méter hosszú és 12 méter magas.
Forrás: