Ha a MÁV most venne elővárosi vonatokat, így néznének ki
2014-11-19
A tűzpiros dízel Desirókat nem kell ugyan bemutatni idehaza, de a főként a budapesti elővárosi forgalomba besorolt motorvonatok hiába sorolhatók ma is a hazai járműállomány modernebbjei közé, a konstrukció felett valójában kicsit eljárt az idő. Nem, nem nálunk, Ausztriában.
Az osztrák közlekedésügyi miniszter, az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) vezérigazgatója és a Siemens Mobility divízió vezetője bemutatta Ausztria új, regionális közlekedésre tervezett, többkocsis Desiro szerelvényeit. Az ÖBB összesen 101 vonatot rendelt a Siemenstől, melyek 2015 végétől, Bécs környékén, Alsó- és Felső-Ausztriában, valamint Stájerországban állank majd szolgálatba.
Az új Siemens vonatok három kocsis, teljesen elektromos szerelvények. Komfortos, kéztámasszal ellátott, állítható háttámlájú ülések szolgálják az utasok kényelmét, a regionális változatban összesen kétszázötvenkilenc. A szerelvények alacsonypadlós kialakításúak, a belső, LED-megvilágítás, illetve az információs táblák pedig az ülések dőlésszögéhez igazíthatóak. Mindemellett konnektorokat, sötétítőket és kiegészítő táblákat is terveztek a belső kialakítás során. A szerelvények maximálisan 160 km/h sebességre képesek.
A vontatási rendszert magas hatékonyság jellemzi. Az elektrodinamikus, regeneratív fékek, a vontatási rendszerben képződő hő felhasználása, az olajmentes kompresszorok és az energiatakarékos, LED-es világítótestek mind a gazdaságos működést segítik elő. Az utasteret mindemellett szén-dioxid-szenzorok is figyelik, leszabályozva az adott esetben túlműködő légkondicionáló rendszereket, anélkül természetesen, hogy az utasok komfortérzetét a legkisebb mértékben is csorbítanák.
Forrás: