Így fest majd 10 év múlva egy kamion, sok dolga nem lesz a sofőrnek
2014-09-25
A Mercedes Future Truck 2025 egy prototípus, amely a futurisztikus külsőn kívül rengeteg technikai innovációt kínál, a kabinja pedig leginkább egy minimalista stílusban berendezett irodára hasonlít, mintsem egy kamion belsejére.
A személygépjárművekhez hasonlóan a teherautó-iparban is folyamatos az innováció, csak ez a szűken vett szakmán kívül relatíve kevés emberhez jut el. Éppen ezért érdemes egy picit odafigyelni a haszongépjármű kiállításokra és expókra, hogy tisztában legyünk vele milyen technikai újdonságokkal vannak teletömve azok a többtonnás szállítójárművek, amelyekkel nap mint találkozunk az autópályán és az országutakon. Az egyik ilyen legrangosabb rendezvény a napokban zajló hannoveri haszongépjármű vásár, amire a Mercedes-Benz Trucks egy igazán jövőbemutató prototípussal érkezett az aktuális modellpaletta felvonultatása mellett.
A Future Truck 2025 a Mercedes víziója arról, hogyan fognak kinézni egy évtized múlva a kamionok, és milyen technikai fejlesztésekkel lesznek teletömve. A legfontosabb innováció talán a robotpilóta üzemmód, amiben a szerelvény képes önmagát vezetni maximum 80 kilométer/órás sebességig.
A rendszert a német mérnökök már mesterséges forgalmi szituációban is teszteltek idény nyáron a Magdeburg melletti autópályán, és a tesztüzem alapján jelesre vizsgázott. A jármű képes arra, hogy tartsa a követési távolságot és a sebességet, szükség esetén vészfékezést hajtson végre, a radaroknak köszönhetően pedig, folyamatosan információkat gyűjt a körülötte haladó járművekről, ezzel elkerülve a baleseteket.
A rendszert a német mérnökök már mesterséges forgalmi szituációban is teszteltek idény nyáron a Magdeburg melletti autópályán, és a tesztüzem alapján jelesre vizsgázott. A jármű képes arra, hogy tartsa a követési távolságot és a sebességet, szükség esetén vészfékezést hajtson végre, a radaroknak köszönhetően pedig, folyamatosan információkat gyűjt a körülötte haladó járművekről, ezzel elkerülve a baleseteket.
A másik fontos innováció, hogy a német mérnökök szerint egy évtized múlva már nem csak a sofőrök, de maguk a kamionok is kommunikálni fognak egymással, melynek köszönhetően azonnal reagálhatnak a forgalom változására, így például ha dugó alakul ki jelezhetnek a sofőrnek, hogy merre tudja azt kikerülni.
A Future Truck a fejlett műszaki tartalomhoz illő áramvonalas külsővel rendelkezik, a kamion orrán pedig LED-ek adják a szükséges világítást, amik robotpilóta üzemmódban fehér fényről kékre váltanak. A minimalista stílus a kabinban is folytatódik, amely inkább tűnik egy modern irodának, mintsem egy vezetőfülkének, de azért a kormány még a helyén van. A két külső visszapillantó tükör helyett kamerák képe jelenik meg, továbbá a műszerfal is digitális, és egy tablet is sofőr felé irányul, amelyen minden releváns információ megjeleníthető.
Forrás: