Költséglefaragó ötletek kezdő vállalkozóknak
2014-09-30
A tőlünk nyugatra lévő szakértők – brit tudósok, amerikai marketingszakértők – tanácsai egy az egyben nem biztos, hogy a magyar környezetben is működnek, de azért vannak olyan tippek, amelyeket érdemes végiggondolni.
Az Entrepreneur.com amerikai szakértője kigyűjtötte, hogy mit tehetnek a cégek, ha kevés tőkével indulnak el.
Ne temesd be magadat adóssággal!
Az összegzés szerint a vállalkozás elindításánál van egy okos és egy „öngyilkos" útja a hitelfelvételnek. Az új számítógépek, irodai berendezések, telefonok és egyéb eszközök költségei nagyon gyorsan össze tudnak adódni. Ahelyett, hogy mindent egyszerre vásárolnál meg hitelből, inkább – ahol lehetséges – a cég befolyó bevételeiből finanszírozd a kiadásaidat.
Tipp: Kezdetben dolgozhatsz otthonról, vagy kipróbálhatod a közösségi irodabérlést. A coworking még évekkel ezelőtt az Egyesült Államokból indult útjára, de ma már Európában is egyre népszerűbb, és Magyarországon is több ilyen iroda működik. Előnye, hogy rugalmasan – akár egy napra vagy hétre is – bérelhetsz irodát, íróasztalt vagy tárgyalót. Így nem kell költened a bútorokra, berendezésekre, mégis hangulatos, modern környezetben fogadhatod az üzleti partnereidet.
Mindenkinek mondd el, hogy mit csinálsz!
Beszéld meg családoddal, barátaiddal, üzleti partnereiddel, volt kollégáiddal, hogy mivel szeretnél foglalkozni. Hívd fel az ismerőseidet vagy küldj e-mailt nekik, valamint legyen a céged elérhető – a megfelelő honlap mellett – a fontosabb közösségi oldalakon is. Természetesen itt sem árt megtalálni a középutat, az sem kifizetődő, ha az ismerőseid „agyára mész" az állandó reklámozással, de az is árulkodó, ha a családtagjaid sem tudják másoknak elmesélni, hogy pontosan mivel is foglalkozol, milyen üzleti partnereket keresel.
Tipp: Adj a családtagoknak és a legközelebbi barátoknak, ismerősöknek névjegykártyákat, amelyet oda tudnak adni az érdeklődőknek.
Használd ki a reklám- és marketinglehetőségeket!
Számos megoldás létezik arra, hogy felhívd a figyelmet a vállalkozásodra, anélkül, hogy bankot robbantanál. Ebben az online világ továbbra is és egyre inkább a segítségedre lesz – az erős reklámzaj ellenére is. A céges honlap, szakmai blog, hírlevelek, videók, online kampányok és hirdetések mellett a közösségi média is jó platform arra, hogy minél több potenciális vásárlót elérj.
Forrás: