Kis türelmet,
feldolgozás folyamatban ...

Megfiatalodik a Rolls-Royce Ghost

2014-03-04

Rollsos mércével meglehetősen hamar, négy év után a nyúltak hozzá az olcsóbb modellhez. Drasztikus átalakításról persze szó sincs, ezt a típust legalább tíz évre tervezték. Ma azonban egy olyan, konzervativizmusáról ismert márka sem engedheti meg magának, hogy ne aktualizálja rendszeresen a modelljeit, mint a Rolls-Royce.

A BMW tervezői nagyrészt persze a bevált modellfrissítési trükköket vetették be a Ghost esetében is. Átalakították az első fényszórókat – most már van szép LED-es keretük, és nem egyszerű hasábformájúak, az alsó peremükön befelé lépcsősen elkeskenyednek. Alakítottak még a fényszórók alatti részen, az alsó légbeömlőn, és a motorháztetőn is felbukkant egy hosszanti, betüremkedő sáv. Változtattak a kétszínű fényezésen is, az új változat jobban kiemeli a motorháztető V alakú domborítását. A legnagyobb találmány azonban kétségtelenül az alulról megvilágított, áttetsző Spirit of Ecstasy. A hölgy sokáig csak ezüstből készülhetett, de manapság már nincs ilyen megkötés, és a vevők nagy részét kitevő távol-keleti újgazdagoknak nyilván be is jön a megszokott brit visszafogottsághoz képest határozottan giccses ötlet.

A belső változtatások talán még lényegesebbek az eladások szempontjából: változtattak a műszerfal anyagain, így egy fokkal talán minőségibb benyomást kelt a kisebbik Rolls-Royce. További újdonság, hogy a Wraith kupéban alkalmazott Satelite Aided Transmission is elérhető lesz a Ghosthoz. E rendszer lényege, hogy a ZF nyolcfokozatú automata váltója a sofőr vezetési stílusa mellett a földrajzi helyzetet is figyelembe veszi a sebességi fokozat kiválasztásánál.

A Rolls-Royce-nak komoly sikert hozott a Ghost bemutatása, de ma már nem a Ghost a legfrissebb modell a piacon. A Maybach utáni időszakban ismét a luxuskategória csúcsa felé kacsintgat a Mercedes S osztály, amely egyértelműen jobb, mint bármikor korábban, így a BMW-nek is lépnie kellett. Ám ez nem jelenti, hogy a Ghost ne lehetne hosszú életű: kevéssé valószínű, hogy az évtized vége előtt új modellt készítenének helyette.

 

Forrás:

http://totalcar.hu/