Kis türelmet,
feldolgozás folyamatban ...

Nem lehet majd Díjnetről fizetni a villanyszámlát

2014-01-14

Január 15-e után eltűnnek az áramszámlák a Díjnetről, illetve a Távszámláról, és az Elmű saját online oldalán kell kiegyenlítenünk őket. Miért tér vissza régi rendszeréhez az áramszolgáltató? Ráadásul a felület csak Internet Explorer, és Mozilla Firefox böngészővel érhető el. Itthon minden visszafejlődik? - írja és teszi fel a kérdést az Index

"A 2014. január 15-ét követően kiállításra kerülő villamos energia számláit már nem áll módunkban a Díjnet felületén bemutatni. Annak érdekében, hogy Ön továbbra is zökkenőmentesen élvezhesse az elektronikus számlázás, illetve banki számla kiegyenlítés előnyeit, saját online ügyfélszolgálati rendszerünkben is biztosítjuk ezeket a funkciókat" - írja az Elmű új elektronikus ügyfél-tájékoztatójában. 

Az "is" szó a közleményben megtévesztő, mert a villanyszámlák nem lesznek többé elérhetőek a sem a Díjnet, sem a Távszámla felületén. Jó hír viszont, hogy az Elmű szerint az új rendszer is továbbküldi majd automatikusan a netbankba, mint ahogy a Díjnet is tette. A Díjnet megemelte volna a tarifát, ezért térnek vissza saját felületükhöz? Nem egyértelmű, hogy egy ilyen takarékossági megfontolás vezette volna az Elműt, hiszen a többi szolgáltató nem hagyta hirtelen ott a Díjnetet.

Ráadásul az Elmű idáig megspórolhatta a papíralapú számlázás anyag -és postaköltségét is, most viszont félő, hogy a szolgáltatásukat eddig igénybe vevő villanyszámlás ügyfelek egy része ismét a sárga csekk mellett dönt, nyilatkozta  Kovács Zoltán, a Díjnetet üzemeltető Díjbeszedő Holding Zrt. vezérigazgatója a penzcentrum.hu-nak. Ez pedig az Elműnek sem jó, hiszen nagyjából 30-40 százalékkal drágább, mint a Díjnet használata. 

A Díjnetet több mint 70 ezer Elmű-Émász-ügyfél használta eddig, ami közel negyede a Díjnet teljes ügyfélszámának. (Valójában nem veszik majd el az ügyfelek  negyede, mivel  átlagosan 2,6-2,7 számlával rendelkezik egy ügyfél a Díjnetnél). A Díjnet előtti szolgáltatáshoz való visszatérés az elmúlt évekhez képest erős visszalépést jelent: idáig az online rendszerek afelé tendáltak, hogy lehetővé tegyék, hogy egyetlen internetes oldalon fizethessük be számláinkat, legyen az közüzemi szolgáltatás, vagy éppen biztosítási díj.

Az ügyfelek panaszkodhatnak, ha szeretnének a “már jól ismert ügyfélszolgálati elérhetőségek" valamelyikén. Boross Norbert, az Elmű kommunikációs igazgatója azzal indokolta a döntést, hogy a saját kibővített rendszerükkel igazából nőni fog az ügyfelek kényelme, mert egy helyen lesz elérhető ügyfélszolgálat, a számlázás-fizetés, a szerződéskötés, a tarifa és díj-megtekintési funkció, és az "okos mérés" is, így nem kell kilépniük az online ügyfélszolgálati rendszerből, hanem ugyanitt fizethetik a számlájukat is.

Az Elmű nem támogatja a Chrome-ot
Ráadásul az is hatalmas felháborodást kavart, hogy 2014-ben az Elmű nem gondolja úgy, hogy lépést kéne tartania a felhasználói igényekkel: az oldala nem tud mit kezdeni a Google Chrome böngészővel, ami már itthon is a legnépszerűbb böngésző, a netezők 43, 35 százaléka használja.  A Díjnetről a villanyszámlák még iPhone-on és iPad-en is elérhetőek voltak.

Alábbiakban változtatás nélkül közöljük az Elmű levelét, melyet a díjnetet használó fogyasztóinak küldött:

   
 
Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatjuk, hogy – legnagyobb sajnálatunkra – a Budapesti Elektromos Művek Nyrt. illetve az Észak-magyarországi Áramszolgáltató Nyrt. 2014. január 16-tól megszünteti a villamos energia számlák Díjneten történő bemutatását, kezelését és fizetési lehetőségeit. Az ezt követően kiállított villamos energia számláit elektronikus formában Ön kizárólag az ELMŰ Nyrt. (http://ker.elmu.hu) illetve az ÉMÁSZ Nyrt. (http://ker.emasz.hu) honlapján érheti el és fizetheti ki internetes bankkártyás fizetési móddal, internetbankos egyedi átutalással, vagy csoportos beszedési megbízással (a csoportos beszedési megbízás keretében történő beszedés feltételei nem változnak). 

Amennyiben ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, számláit – az ELMŰ-ÉMÁSZ felé honlapjukon, vagy ügyfélszolgálatuknak e-mailben tett külön rendelkezése alapján – a jövőben papíralapú formában is megkaphatja.

Korábbi áramszámláit Ön a Díjnet felületén a jövőben is eléri, megtekintheti, illetve letöltheti. A még ki nem egyenlített, Díjnetbe érkezett áramszámlák kifizetési lehetőségeit továbbra is biztosítjuk.

Fenti változás kizárólag az ELMŰ-ÉMÁSZ számlákat érinti, a többi szolgáltató számláját Ön változatlanul a Díjneten érheti el és fizetheti ki.
Az elmúlt időszakban mindent elkövettünk annak érdekében, hogy az ELMŰ-ÉMÁSZ Díjnetes számlázása ne szűnjön meg, azonban erőfeszítéseink, folyamatos tárgyalásaink az ELMŰ-ÉMÁSZ döntésének stratégiai jellege miatt sajnos nem jártak sikerrel. 

Sajnálatosnak tartjuk, hogy ez a változás visszalépést jelent Ügyfeleink eddig megszokott, kényelmes számlakezelési lehetőségeiben. Bízunk abban, hogy az ELMŰ-ÉMÁSZ ezen lépése ellenére a későbbiekben meg tudjuk majd teremteni az Ön számára is közüzemi, villamos energia számláinak teljes körű intézését a Díjneten. 

A Díjnetnek továbbra is kiemelt célja, hogy Ön valamennyi számláját rendszerünkben tudja kezelni. Ennek kapcsán már most jelezzük, hogy néhány hónapon belül újabb nagy szolgáltatók jelennek meg rendszerünkben. Kérjük, kísérje figyelemmel honlapunkat!

Tisztelettel:
Díjnet Ügyfélszolgálat
 
 
Forrás: