Kis türelmet,
feldolgozás folyamatban ...

Színváltós terepjáróval sokkol a Mercedes

2014-11-19

A hidrogén és elektromos hajtású G-Code tanulmányautó a Los Angeles-i autószalonon debütál. Az autón olyan látványos ötletek sorakoznak, mint hogy a vezetési módnak megfelelően változik a hűtőmaszk színe: vörösből, kékbe vagy lilába fordul. De persze nem ez a lényeg.
 
Az utóbbi évek SUV és crossover mániája továbbra sincs lecsengőben, így nem meglepő, hogy a gyártók folyamatosan keresik a kiaknázatlan piaci réseket. Iparági pletykák szerint hamarosan bővülni fog az Audi Q-szériája, a BMW nemrég mutatta be az X4-et és az új X6-ot, a Lexus pedig az NX-szel sokkolja a konzervatív formák kedvelőit, hogy csak néhány példát említsünk. A Mercedesnek sem kell szégyenkeznie, hiszen a GLA eddig beváltotta a hozzá fűzött reményeket, az X6 rivális MLC-t prototípusát pedig már javában tesztelik, vagyis a stuttgarti mérnökök egy percig nem pihennek.
 
 
Utóbbira újabb bizonyíték a G-Code névre keresztelt tanulmányautó, amely igazán innovatív technológiát rejt a kompakt karosszéria alatt. A Los Angeles-i autószalonon bemutatkozó újdonság formavilágát a Mercedes német és kínai tervezői álmodták meg, olyan arányokkal, ami leginkább a Nissan Juke-ra hajaz, ugyanis több mint 30 centiméterrel rövidebb a GLA-nál, széltében viszont 10 centivel nagyobb nála.
 
Az első pillantásra kissé unalmasnak tűnő szürkemetál fényezése azért érdekes, mert napelemként működik, valamint a rajta keresztülsüvítő menetszél is generál egy kis elektrosztatikus energiát. A futómű is különleges, ugyanis a rendszer képes áramot előállítani a lengéscsillapítók ki- és berugózása közben, amit aztán az autó mozgatására használ fel. Az előbb említett csemegék mellett szinte eltörpülnek az egyéb tanulmányautós túlzások, például a 21 colos kerekek és a LED-es lámpatestek, valamint a kamerára cserélt külső tükrök és az ellentétes irányban nyíló hátsó ajtó.
 
      
 
További műszaki csemege a hajtáslánc is, ugyanis az elsődleges információk alapján az első kerekeket egy hidrogén üzemű motor hajtja, míg a hátsókat egy elektromos, vagyis az autó összkerekes hajtáslánccal rendelkezik. A technikai csemegékhez igazodik a futurisztikus utastér is, ahol egyszerűen használható, letisztult kinézetű digitális műszerfallal találkozni, valamint négy darab különálló üléssel, amikhez négypontos, piros színű biztonsági övek járnak.
 
 
 
 
Forrás:
http://hvg.hu/