A McDonald’s több mint három évtizeddel ezelőtt kezdett el játékokat árulni a Happy Meal mellé, hogy a gyerekeken keresztül vásárlásra ösztönözze a felnőtteket. A probléma ezzel csak annyi, hogy a gyorséttermi ételek tartós és rendszeres fogyasztása hosszú távon elhízáshoz és cukorbetegséghez vezethet, főleg, ha az ember nem próbálja meg lemozogni a bevitt kalóriamennyiséget. A cég az olimpia jegyében most változtatott egyet az eddigi szokásán, és játék helyett aktivitásmérőt csomagol a gyerekeknek.
A Step-it névre hallgató kütyü egy csuklón viselhető lépésszámláló, ami a digitális kijelző mellett egy apró LED segítségével mutatja meg, mennyire volt gyors vagy lassú az adott tevékenység. Ha gyors volt, a LED is gyorsan villog, ha viszont lassabb, csak fel-felvillan a lámpa.
Az aktivitásmérőt a cég a következő 4 hétben árusítja majd Kanadában és az Egyesült Államokban. Hogy mennyire érnek vele célt, tehát hogy egy aktivitásmérő miatt mozgunk-e többet vagy sem, abban egy friss szegedi kutatás alapján nem vagyunk egészen biztosak.
Forrás: www.hvg.hu